راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودروهای برقی در پایتخت

به گزارش بازار، عبدالمثار محمد خانی سخنگوی شهرداری تهران درباره جایگزینی تاکسی های فرسوده گفت: با توجه به اینکه شهر تهران همواره با چالش آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند، شهرداری در تلاش است تا از این وضعیت بکاهد. تا حدودی با جایگزینی تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی. کنترل آهسته

وی با اشاره به اینکه قرار است تعدادی خودرو برقی از چین وارد شود، افزود: واردات تنها راه حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل پایتخت نیست، بلکه برای استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی، قرارداد با کمک وزارت ایمنی منعقد شده است.

محمد خانی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره مند خواهیم شد، اظهار داشت: تاکنون برای تامین خودرو با چند شرکت داخلی قرارداد بسته شده است. با همکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط شرکت خودروسازی داخلی با وزارت حراست برقرار شده و در این راستا خودروهای برقی جایگزین خودروهای قبلی شده اند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت خودرو برقی نسبت به خودروهای پیشنهادی قبلی بیشتر است، گفت: با تحقق بودجه ای که دولت برای بهبود و راه اندازی خودروی برقی در نظر گرفته است. ، قیمت تمام شده یک ماشین برقی برابر با قیمت ماشینی خواهد بود که در گذشته برای نوسازی در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: تصمیم بر این است که با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت های خودروسازی با هدف تسهیل و حمایت از رانندگان قراردادی بین تاکسیرانی و شرکت های خودروسازی منعقد شود.

محمد خانی در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد خودروهای تاکسی فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: خودروهای فرسوده مسئول میزان قابل توجهی از آلودگی هوا هستند، بنابراین ظرفیت و امکان جایگزینی 40 هزار خودروی برقی با خودروهای دیزلی فرسوده را ایجاد کردیم. از نظر نوسازی ناوگان البته ما همچنان در تلاش هستیم تا توان خود را در این زمینه افزایش دهیم.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همکاری سازمان تاکسیرانی با شرکت مپنا تاکید کرد: قرار است با همکاری این شرکت، مپنا خودروی برقی دیگری را در ابعاد سمند و به ارزش 800 میلیون تومان تهیه کند. همچنین می توانیم با داخلی سازی سایر قطعاتی که در خودروی بنزینی رایج است، تولید داخل را افزایش دهیم.

وی درباره مزایای داخلی سازی قطعات اذعان داشت: در صورت داخلی سازی این خودرو همراه با معافیت از ارزش افزوده می توان با تعرفه گمرکی صفر به فروش رساند که باعث کاهش قیمت خودرو می شود.

محمد خانی در پایان تصریح کرد: این خودروها تا 5 سال گارانتی دارند و هیچ گونه نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. همچنین تعمیرگاه ویژه خودروهای برقی نیز برای راحتی بیشتر راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *