دعوت کمیسیون صنایع از مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا| حکمرانی دولت در صنعت خودرو باید پایان یابد

امید محمدی; بازار: عزت الله حبیب زاده عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به زیان انباشته گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا به خبرنگار «بازار» گفت: عصر امروز مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو سایپا. گروه خودرو و گروه بهمن از کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی برای بررسی مشکلات صنعت خودرو دعوت شد.

نماینده مردم جلفا و مرند در شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا چندان مناسب نیست، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی انباشت زیان و عدم تصمیم گیری راهبردی است. مدیریت ناکارآمد دو واحد بزرگ خودروسازی است. همین موضوع باعث شده تا دو غول خودروسازی کشور نتوانند نیاز بازار را تامین کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه چرا از مدیران عامل کارخانجات خودروسازی دعوت شده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش زیان انباشته نارضایتی مردم و کیفی سازی خودرو، از مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به این کمیسیون دعوت می شود. دعوت به پاسخگویی شدند.

بسیاری از مشکلات صنعت خودرو ناشی از حاکمیت دولت در فرآیند تولید و توزیع خودرو است که باید به حداقل برسد. واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی باعث بهبود وضعیت صنعت خودرو و ایجاد رقابت می شود.

حبیب زاده در پاسخ به سوال دیگر این رسانه در خصوص خصوصی سازی صنعت خودرو توضیح داد: بسیاری از مشکلات صنعت خودرو ناشی از حاکمیت دولت در فرآیند تولید و توزیع خودرو است که باید با واگذاری ایران خودرو و به حداقل رساندن آن. سایپا به بخش خصوصی. وضعیت صنعت خودرو را بهبود می بخشد و رقابت ایجاد می کند.

وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی از سید محمد اتابک وزیر صلح خواستار بهبود و اصلاح صنعت خودرو شد. چرا که وزرای قبلی صمت با شعار ارتقای صنعت خودرو سکان مدیریت سیاست صنعتی را در دست گرفتند اما هیچ اقدام اجرایی در این زمینه انجام ندادند. به همین دلیل شورای اسلامی در دور دوازدهم پیگیر مطالبات مردم از صنعت خودرو است. این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *