دعوای حقوقی قدیمی امینم با اسپاتیفای/ دادگاه تکلیف حق پخش آهنگ‌های رپر آمریکایی را مشخص کرد

اگرچه دادگاه حکم داد که Spotify مجوز پخش آهنگ های مورد بحث را ندارد، اما در نهایت این شرکت برنده اعلام شد.

اگر Spotify به دلیل نقض حق چاپ محکوم می شد، شرکت مجبور نبود مستقیماً به Eminem غرامت بپردازد. در عوض، این مسئولیت گروه موسیقی کبالت بود که حق امتیاز امینم را از طرف Eight Mile Style جمع آوری کند.

چرا امینم در این مورد شکست خورد؟

شرکت او در ابتدا این پرونده را تشکیل داد زیرا معتقد بود که Spotify با کلاهبرداری وانمود کرده است که مجوز پخش 243 آهنگ او را دارد.

Eight Mile Style ادعا کرد که حتی با وجود اینکه آهنگ‌ها میلیاردها بار استریم شده‌اند، Spotify برای آن استریم‌ها پولی به آن‌ها پرداخت نکرده و در عوض پرداخت‌هایی تصادفی انجام داده است که تنها بخشی از تقاضای آنها را پوشش می‌دهد.

پس از آن ناشر موضوع «نقض عمدی کپی رایت» را مطرح کرد. در این مرحله، خود امینم از این اختلاف بی خبر بود و موسیقی او در تمام این مدت روی پلتفرم Spotify باقی ماند.

در پاسخ به شکایت در سال 2020، اسپاتیفای ادعا کرد که مشکل کاملاً تقصیر گروه موسیقی کبالت است، که به عنوان شرکتی که حقوق موسیقی امینم را مدیریت می کند، Spotify را فریب داده بود تا تصور کند مجوز پخش آهنگ ها را دارند.

در نهایت قاضی الیتا ای تروگر در 15 آگوست سال جاری حکم نهایی را صادر کرد. اما نتیجه آنطور که «هشت مایل» امیدوار بود پیش نرفت. در عوض، Trueger متوجه شد که این شرکت عمداً تلاش کرده تا از طریق شکایت نقض حق چاپ تا حد امکان از Spotify پول دریافت کند.

قاضی تریگر متوجه شد که Eight Mile به Cobalt اجازه داده است تا حق امتیاز خود را دریافت کند، اما به آنها اجازه نداده است که مجوز موسیقی را که به شرکت دیگری مجوز داده شده بود. از آنجایی که Eight Mile هرگز این موضوع را به Spotify اطلاع نداد، نشان می دهد که Eight Mile یک “قربانی بی گناه” در پرونده نقض حق چاپ نبوده است.

در عوض، Eight Mile یک وب پیچیده از مالکیت ایجاد کرد و “آگاه بود که وضعیت مجوز آهنگ پیچیده و گیج کننده شده است و اجازه داده است که حقوق آن نقض شود.”

دادگاه همچنین دریافت که Spotify از حقوق مالکیت معنوی امینم سوء استفاده کرده است، اما مقامات Ethile حق دریافت هیچ گونه خسارتی برای رفتار خود ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *