آخرین مطالب

همکاران

خریداران طلای اینترنتی بخوانند | بیشترین مشکل خرید اینترنتی طلا چیست؟

حمیدرضا نیکخواه رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه اصفهان درباره تعریف طلای مذاب گفت: طلای مذاب مصنوع است که پس از استفاده توسط بانوان به اصناف بازگردانده می شود و پس از آزمایش و درجه بندی در کارخانه های ذوب طلا تبدیل می شود. ، عیار و شماره پاکت های آن بر روی طلا مهر می شود و برای خرید و فروش روانه بازار می شود. زیرا اینها و طلاهای شکسته ذوب و به اصطلاح ذوب می شوند و همچنین ممکن است طلاهای قدیمی که طلای 750 یا 21 عیار بوده در بین این نوع طلاها وجود داشته باشد و به طور کلی اینها را با هم ذوب می کنند تا عیار آنها باشد. با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین وقتی می خواهیم خرید و فروش کنیم پایه ما طلا 750 است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: طلای ذوب شده بیشتر بین همکاران مبادله می شود. چون خودشان می دانند که اگر نمره از جایی به جای دیگر متفاوت باشد چگونه باید انجام شود. شناسنامه آنقدر ندارد اما چون طلاها وقتی ذوب می شود به آزمایشگاه می رود روی طلاها شماره پاکت حک می شود و بعد از انجام مراحل آزمایش باید عیار طلا کنار آن حک شود.

نیکخواه با اشاره به مشکلات خرید و فروش اینترنتی طلا گفت: اعتقادی به خرید و فروش اینترنتی طلا ندارم. چون قرار نیست لباس و یک جفت کفش خریداری شود تا اگر مردم در خرید با مشکل مواجه شدند ضرر زیادی نبینند و از طرفی طلایی را که برایشان در اختیار دارند بخرند. آینده است و متحمل ضرر نمی شود.

وی افزود: خرید و فروش طلا در شبکه های مجازی به این صورت است که چون فروشنده مکانی برای فروش طلا ندارد، خریدار نمی تواند با واریز پول به حساب فروشنده مطمئن شود طلایی که برای او ارسال می شود یا خیر. همون طلایی که سفارش داده یا نه؟! یا اصلاً فروشنده آن طلا را می فرستد یا نه؟!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: افرادی هستند که از شبکه های مجازی و حتی یکی دو فروشگاه مجازی معروف در کشور طلا خریده اند اما طلای آنها عیار دارد یا سکه های غیربانکی به آنها فروخته شده است. به جای سکه های بانکی . به همین دلیل به اتحادیه مراجعه می کنند. در نتیجه افرادی که از سایت ها و صفحات مجازی طلا می خرند وقتی به اتحادیه مراجعه می کنند مشکلشان از نظر عیار یا وزن است; بنابراین بزرگترین مشکلی که مردم در این زمینه دارند مشکل عیار طلا است. به طوری که آنها طلا خریده اند، اما وقتی به اتحادیه طلا می روند و ما بررسی می کنیم، متوجه می شویم که اصلا طلا وجود ندارد.

نیکخواه با اشاره به کارمزد طلای آب شده گفت: کارمزد طلای آب شده بیشتر بین همکاران است و به این ترتیب کارمزدی دریافت نمی شود، اما شهروندی که طلا خریداری می کند، چون معامله صورت می گیرد و خرید خود را از طریق واحدهای صنفی خرد انجام می دهند. تا حدودی حقوقش افزایش می یابد اما در بین همکارانی که خرید و فروش می کنند آنقدر نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به نظارت بر خرید و فروش طلا افزود: خرید و فروش طلا مشخص است و قیمت خرید و فروش طلا بر روی تابلوهای واحدهای صنفی مشخص است و مراجعه کنندگان به راحتی متوجه می شوند. که مثلا امروز یک گرم طلا قیمتش چنده و بعد خرید کن و این برای طلای آب شده هم صدق میکنه./ باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *