خبر مهم مالیاتی | افزایش قیمت بنزین در راه است؟



بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی و بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران، از این پس مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده های نفتی از مصرف کننده نهایی اخذ می شود.





سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص آیین نامه اجرایی بند (پ) تبصره (4) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور با تاکید بر مفاد ماده (4) آن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض فروش داخلی فرآورده های نفتی موضوع این آیین نامه طبق مفاد آیین نامه اجرایی تبصره (5) ماده (17) مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی اخذ می شود. قانون و براساس قوانین و مقررات مربوط با سازمان امور مالیاتی کشور تسویه حساب می شود.

این اطلاعیه سازمان امور مالیاتی بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران است. در این مصوبه که تیرماه امسال به امضای معاون اول رئیس جمهور رسید، آمده است:

مالیات

این مصوبه در مورد تمامی فرآورده های نفتی می تواند بر قیمت نهایی عرضه آنها تاثیر داشته باشد اما در مورد قیمت بنزین و گازوئیل با توجه به اینکه قیمت این دو فرآورده نفتی به صورت اجباری تعیین می شود و هرگونه تغییر در قیمت آنها مستلزم مصوبه جداگانه ای از هیات وزیران است، این اخبار مالیاتی نمی تواند تاثیری بر قیمت نهایی بنزین و گازوئیل برای مردم داشته باشد و تنها تغییراتی را در تراکنش های مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، خزانه و خزانه داری ایجاد می کند. سازمان امور مالیاتی



۰