آخرین مطالب

همکاران

خبر مهم برای خریداران سکه زیر قیمت

دستورالعمل جدید برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ایران منتشر شد و بر اساس مصوبه دوم اسفند ماه 1402 کمیسیون ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران «دستورالعمل اجرایی معاملات سکه طلا» را تصویب کرد. در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، متقاضیان می توانند با خرید طبق روال حراج (نسخه دوم)، در سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، ثبت سفارش کنند.

متقاضی خرید

طبق روال حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ایران، کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی و بالای 18 سال می توانند در حراج سکه طلای این مرکز شرکت کنند. اموال موضوع حراج سکه طلا مصوب بانک مرکزی کل، نیم و ربع بدون بسته بندی می باشد.

سیستم حراج

متقاضیان شرکت در حراج سکه طلای مرکز مبادلات ایران باید ابتدا در سامانه معاملاتی مرکز مبادلات ایران به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند و سپس از طریق سامانه مذکور طبق دستورالعمل و دستورالعمل در حراج شرکت کنند. تبلیغات

حداکثر حجم سفارش

حداکثر حجم سفارش در هر جلسه مزایده توسط بانک مرکزی تعیین و در آگهی مزایده اعلام می شود. همچنین آگهی مزایده دو روز کاری قبل از روز حراج در سایت رسمی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به نشانی www.ice.ir منتشر می شود. بازه زمانی جلسه مزایده در آگهی مزایده اعلام شده است.

روش معامله

خریدار موظف است قبل از ارسال سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید با احتساب کارمزد را از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می شود.

لازم به ذکر است که وجوه مسدود شده در کیف پول خریدار در صورت انجام تراکنش از کیف پول کسر می شود و در صورت عدم تکمیل تراکنش در مدت 48 ساعت کاری، وجوه باقیمانده در کیف پول کاربر به حساب کاربری بازگردانده می شود. کاربر با شماره ثبت شده در حساب کاربری داده می شود

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300000 ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل در هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده از شعبه منتخب پرداخت نماید. در سیستم برای پرداخت

چنانچه خریدار در مدت مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) برای دریافت سکه طلای خریداری شده به شعبه منتخب در سامانه مراجعه کند، علاوه بر هزینه تحویل، برای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) به منظور پرداخت روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک عامل. خریدار موظف است هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (کارمزد تحویل و هزینه انبارداری) را به بانک عامل پرداخت کند.

محل و مهلت تحویل

متقاضی برای تحویل سکه طلای خریداری شده باید به شعبه انتخابی خود مراجعه کند. لازم به ذکر است شعب منتخب بانک عامل قبل از ثبت سفارش توسط متقاضی خرید در سامانه انتخاب می شوند.

پس از گذشت 7 روز کاری و حداکثر 14 روز کاری از زمان صدور کد رهگیری در سامانه، خریدار سکه طلا می تواند با مراجعه به شعبه منتخب در سامانه، سکه طلای خریداری شده را دریافت کند. در صورت سپری شدن مهلت مقرر، رسید سکه طلا از شعبه مذکور با احتساب هزینه انبار، حداکثر تا 7 روز کاری تحویل خواهد شد.

شایان ذکر است سکه طلا خریداری شده توسط خریدار تنها به خریدار یا وکیل وی با ارائه وکالتنامه رسمی تحویل می گردد.

فسخ معامله

در صورتی که خریدار ظرف مدت 21 (بیست و یک) روز کاری از تاریخ تخصیص برای دریافت سکه طلا به شعبه منتخب در سامانه مراجعه نکند، پس از کسر هزینه خرید، معامله باطل (فسخ خود به خود) و مبلغ معامله انجام می شود. و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می شود.

در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

تمبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *