آخرین مطالب

همکاران

جک S۳ فیس ‌لیفت به بازار می‌آید؛ تغییرات ظاهری برای بهبود جایگاه

به گزارش بازار، جک S3 یکی از کراس اوورهای اقتصادی بازار ایران است که از اواسط دهه 1390 توسط کرمان موتور به بازار عرضه شده است. اکنون کرمان موتور قصد دارد برای ارتقای جایگاه این محصول، فیس لیفت جک S3 را به بازار عرضه کند. این خودرو رقیب ام وی ام X33 کراس و بک ایکس 3 پرو است و از نظر ظاهری همواره مورد انتقاد بوده است. نسخه فیس لیفت جک اس 3 در برخی بازارها با نام جک JS3 موجود است.

نسخه اصلی جک S3 که در بازار ایران حضور دارد متعلق به سری اول این خودرو است که در سال 2013 وارد خط تولید شرکت چینی JAC شد این خودرو در سال 2016 فیس لیفت شد اما نسخه های فیس لیفت جک S3 در آن زمان به بازار ایران عرضه نشدند. این خودرو دومین فیس لیفت خود را در سال 2019 تجربه کرد که با تغییرات ظاهری بیشتری برای این خودرو همراه شد. نسخه های جدید این خودرو در ایران متعلق به دومین فیس لیفتی است که در سال 2019 اتفاق افتاد.

نگاهی به تغییرات جک S3 فیس لیفت

نمای جانبی خودرو نیز مانند اکثر فیس لیفت ها تغییر خاصی را تجربه نکرده و تنها تغییرات ظاهری در جلو و عقب رخ داده است. بنابراین ظاهر کناری نامتعادل این خودرو که آن را شبیه به یک مینی ون بلند می کند، سر جای خود باقی می ماند.

با این حال، پیشرفت ها در قسمت جلویی چشمگیر است. یکی از مشکلات اصلی ظاهر جک اس 3 در نمای جلو، کاپوت کوتاه و جلوپنجره بزرگ این خودرو بود که در فیس لیفت جک اس 3 برطرف شده است. گلگیرهای جلو و دماغه اکنون کشیده تر شده اند. جلوپنجره جلو نیز اندکی اصلاح شده است. چراغ‌های اصلی به قسمت‌های کناری سپر منتقل شده‌اند و در عوض با یک نوار LED باریک احاطه شده‌اند که نقش چراغ‌های روشنایی روز را ایفا می‌کند.

تغییرات در نمای عقب محدودتر است. چراغ های عقب طراحی متفاوتی دارند و نسبت به نسخه اصلی کوچکتر هستند. همچنین چراغ های مه شکن به همراه چراغ دنده عقب به صورت دو کاسه چراغ بزرگ در قسمت های کناری سپر قرار گرفته اند. یکی از مشکلات طراحی خودروهای چینی قرار گرفتن چراغ دنده عقب در پایین سپر است که باعث می شود سایر رانندگان در هنگام حرکت به عقب نتوانند این نور را ببینند. این مشکل در بسیاری از خودروها مانند جک S3 وجود داشت که پس از دو فیس لیفت هنوز حل نشده است.

خوشبختانه تغییری در قسمت فنی جک اس 3 فیس لیفت شاهد نیستیم. بنابراین موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی در جای خود قرار دارد و با موتورهای کوچکتر و توربوشارژرها جایگزین نشده است. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال نیرو به محور جلو را در این خودرو بر عهده دارد. کرمان موتور پیش از این قیمت جک S3 را یک میلیارد و 20 میلیون تومان اعلام کرده است. نسخه فیس لیفت این خودرو احتمالاً قیمت بیشتری خواهد داشت. انتظار داریم این خودرو با قیمتی در حدود 1.2 میلیارد تومان روانه بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *