آخرین مطالب

همکاران

تمام اتوبوس‌های داخلی را می‌خریم

تمام اتوبوس‌های داخلی را می‌خریم

به گزارش بازار، مهدی چمران امروز در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس جدید در پایتخت با بیان اینکه طی سال های گذشته هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشده و به همین دلیل کارخانه های اتوبوس سازی تعطیل شدند، گفت: راه اندازی مجدد اتوبوسرانی کارخانه های اتوبوس رانی نیز زمان می برد و ما از آنها به خاطر عمل به بخشی از وعده هایشان تشکر می کنیم. البته شهرداری در پرداخت هم مشکل داشته است و انتظار داریم شرکت های اتوبوسرانی برای جبران کمبودهای سال های اخیر به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی باید تا الان 9 هزار اتوبوس می داشتیم و الان 2 هزار اتوبوس است و در این شرایط طبیعی است که مردم به مدت طولانی زیر آفتاب و باران بایستند و مشکلات زیادی را تحمل کنند. وی ادامه داد: با مدیران شهری است که به دلیل اهمیت حمل و نقل هر ماه گزارشات یک ماهه در صحن شورای شهر داریم و امیدواریم در ماه های آینده با دستاوردهای بهتری پیش برویم.

وی با بیان اینکه ده برابر اتوبوس های رونمایی شده فعلی باید وارد خطوط شود، تصریح کرد: برای خریدهای خارجی امیدواریم با کمک بانک ها و دولت تلاش کنیم هر چه زودتر واگن ها و اتوبوس های جدید را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه برقی شدن ناوگان نیز تاثیر مثبتی در رفع آلودگی هوا و بهبود محیط زیست خواهد داشت و امید است هر چه سریعتر آنها را به ناوگان معرفی کنیم، افزود: به هر حال نباید جلوی تلاش ها گرفته شود. و شورای شهر در حد توان خود آنچه را که ممکن است انجام خواهد داد. ما هر چه در توان داشتیم انجام دادیم و از سایر کارها و سایر بودجه ها مانند خدمات فرهنگی و شهری برداشت کردیم و به بودجه حمل و نقل اضافه کردیم و نیمی از بودجه به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اتوبوس هایی که دو سال پیش 4 میلیارد تومان قیمت داشتند، الان 8 میلیارد تومان شده اند و یادم هست اتوبوس های دو کابین اول 240 میلیون تومان قیمت داشتند، اما الان همین اتوبوس حدود 15 میلیارد تومان است. با این افزایش قیمت و دلار، تامین مالی بسیار دشوار است. اما ما می خواهیم اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا و ترافیک را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در حاشیه مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس با بیان اینکه آنچه را که مدیریت شهری باید در حوزه بودجه انجام می داد و در دو سال گذشته مبالغ مورد نظر را تخصیص می داد، انجام دادیم و دوستان ما در شهرداری تمام تلاش خود را کرده اند. آنها بر این موضوع تمرکز کردند. اما کارخانه باید آماده باشد و خریدهای خارجی نیز در حال پیگیری است که متاسفانه زمان می برد و ما راضی نیستیم.

وی با بیان اینکه در تامین اتوبوس تمام دغدغه این بود که اتوبوس داخلی باشد و حتی برای 500 اتوبوس برقی قرارداد بستیم و کارهای خود را در این زمینه انجام دادیم، درباره لزوم استفاده از صندوق توسعه ملی گفت: ما برای مترو کمک گرفتم و 2 میلیارد دلار برای مترو در اوایل دهه 90 گرفته شد. اما به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفت و قراردادهای آن باقی ماند.

وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر استفاده از اتوبوس های داخلی به جای اتوبوس های خارجی، گفت: اتوبوس های داخلی نه مدرن ترند و نه ارزان تر و تلاش ما در درجه اول بر تولید داخلی بود. اما گفتند 50 اتوبوس در ماه می دهند اما ما برای 2500 اتوبوس قرارداد بستیم و اینجا به اتوبوس سازان داخلی می گویم به اندازه تولید داخل کشور می خریم اما نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *