آخرین مطالب

همکاران

تردد زائران اربعین از مرز‌ها از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ زائران از این مرزها استفاده کنند

مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین آخرین آمار خروج زائران ایرانی و خارجی از مرزهای ایران و عراق را یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 2 میلیون و 630 هزار نفر در این کشور ثبت نام کرده اند. سامانه سماح تاکنون انجام داده اند

وی افزود: پارکینگ های 6 مرز به طور متوسط ​​تا 50 درصد پر شده و تا آخرین روزهایی که زائران قصد تردد با خودروی شخصی خود را دارند ظرفیت لازم را دارد و جای نگرانی نیست.

میراحمدی ادامه داد: در خصوص تصادفات و گرمازدگی تاکنون فوتی بر اثر گرمازدگی چه در داخل مرزها و چه در شهرهای عراق نداشته ایم. 5 کشته داشته ایم که 2 مورد در نجف، 2 مورد در کربلا و 1 مورد در ناصریه بوده است. یکی از فوتی ها به دلیل تصادف و بقیه به دلیل مسائل دیگر بوده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: تعداد مصدومان گرمازدگی که تاکنون به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند حدود 870 نفر است که همگی بهبود یافته و ترخیص شده اند.

میراحمدی گفت: وزارت کشور عراق در همه ابعاد با ما همکاری کامل داشته است. اردوهای مشترک اربعین را مدیریت کرده ایم. نمایندگان تام الاختیار از سوی وزارت کشور عراق در مرزها منصوب شده و به صورت شبانه روزی مستقر هستند و با آنها توافق موثری داریم.

این مسئول ادامه داد: در سفر دیروزم به عراق با مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق مذاکره کردیم و قرار شد حمل و نقل زائران از مرز باشماق به سلیمانیه تا روز اربعین به صورت رایگان انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: از زائران تقاضا دارم از مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی تردد کنند. مرزهای باشماق و تمرچین آب و هوای متوسطی دارند و دمای مرزهای تمرچین و باشماق حدود 20 درجه کمتر از سایر مرزها است و جاده خوبی دارند و امنیت و سلامت زائران در این مرزها تضمین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *