بند عجیب الحاقیه بیرانوند؛ حق فسخ در ازای ۲۰میلیون تخفیف

فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس از روز گذشته به یکی از سوژه های داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. اتفاقی که مثل پارسال رخ داد و کام پرسپولیسی ها را تلخ کرد.

در این داستان، یک سوال بی پاسخ وجود دارد؛ چرا باشگاه پرسپولیس بند تمدید و فسخ قرارداد بیرانوند را اضافه کرد؟ موضوعی که خبرنگار تسنیم با دسترسی به قرارداد بیرانوند و الحاقیه آن پاسخ آن را یافت. الحاقیه قرارداد بیرانوند روز گذشته منتشر شد اما بند «2» آن که مربوط به دلیل الحاق این الحاقیه است، کنار گذاشته شد.

قرارداد پایه باشگاه پرسپولیس با علیرضا بیرانوند برای فصل بیست و سوم 15 میلیارد و 900 میلیون تومان و برای فصل آینده (بیست و چهارم) مبلغ 19 میلیارد و 875 میلیون تومان است. مبالغی که به طور طبیعی گزینه ها به آنها اضافه می شود و این ارقام را 20 درصد افزایش می دهد.

پیگیری ها نشان می دهد در قرارداد سال اول علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، مجموع پاداش های این بازیکن 3 میلیارد و 200 میلیون تومان ثبت شده است که بالاتر از سقف 20 درصدی اعلام شده برای گزینه ها از سوی سازمان لیگ بوده است. به همین دلیل پس از اخطار سازمان لیگ و کارگروه نظارت بر قراردادها، باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند درخواست می کند با اضافه کردن یک تمدید، مبلغ 20 میلیون تومان از بند اول مربوط به گزینه های خود را کاهش دهد تا مشکل سقف او. گزینه ها حل خواهد شد 20 درصد قانونی است.

علیرضا بیرانوند در مذاکره با باشگاه پرسپولیس به مدیران این باشگاه اعلام کرد در صورت اضافه شدن این بند به قراردادش تنها با کاهش 20 میلیون تومانی یکی از بندهای آپشن موافقت می کند. در صورت عدم پرداخت مطالبات پس از گذشت 15 روز از پایان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، وی می تواند به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند. موضوعی که به طرز عجیبی با تایید مدیران پرسپولیس همراه شده و به این ترتیب یک الحاقیه دردسرساز تنها با مبلغ 20 میلیون تومان در 28 فروردین 1403 به قرارداد علیرضا بیرانوند اضافه می شود.

طبق بند 1 ماده 6 قرارداد علیرضا بیرانوند، در صورت حضور این بازیکن در بیش از 50 درصد بازی های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا یک میلیارد و 100 به عنوان پاداش پرداخت می شود. پس از اصلاح، در قسمت دوم الحاقیه، مبلغ به یک میلیارد و 80 میلیون تومان کاهش می یابد تا مشکل قرارداد بیرانوند که از سوی سازمان لیگ به آن اشاره شده، حل شود.

همچنین بر اساس بند 3 این الحاقیه، در صورت عدم پرداخت مطالبات تا 15 روز پس از پایان فصل، بند فسخ قرارداد به قرارداد علیرضا بیرانوند اضافه می شود.

تصویر کامل الحاقیه قرارداد علیرضا بیرانوند را در ادامه مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *