بازدید ۲۹ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه در ۷ ماه اول ۲۰۲۴/ ایرانی‌ها در رتبه چهارم

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» (AA) عصر امروز (جمعه) در سایت خود نوشت: وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با انتشار بیانیه ای در سایت خود اعلام کرد که در هفت ماهه نخست سال 2024 میلادی، 28 میلیون و 978 هزار و 471 گردشگر خارجی از این کشور دیدن کردند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وب‌سایت وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، تعداد گردشگران خارجی وارد شده به این کشور در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.27 درصد افزایش یافته است. رکورد در این زمینه .

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: در میان گردشگران خارجی سفر به ترکیه در هفت ماهه نخست سال جاری، اتباع روسیه با مجموع سه میلیون و 611 هزار و 218 نفر، اتباع آلمانی و بریتانیایی با 3 میلیون و 502 نفر در رتبه اول قرار گرفتند. هزار و 628.2 میلیون و 434 هزار و 333 نفر به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و پس از آن ایران و بلغارستان در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز حاکی از آن است که این کشور در ماه گذشته (تیرماه) میزبان 7 میلیون و 333 هزار و 812 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز افزایش داشته است. 2.6 درصد افزایش داشته است.

این وزارتخانه در بیانیه خود در خصوص تابعیت گردشگران خارجی که ماه گذشته به ترکیه سفر کرده اند، همچنین اشاره کرده است که اتباع آلمانی با یک میلیون و 35 هزار و 466 گردشگر در صدر قرار گرفته اند و پس از آن اتباع کشورهای روسیه، بریتانیا، لهستان، لهستان و در ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *