آخرین مطالب

همکاران

انتقاد آیت الله نوری همدانی از انتصابات در دولت پزشکیان/ مسئولیت دادن به کسی که علیه نظام فعالیت کرده عبور از اصول انقلاب اسلامی است

آیت الله نوری همدانی در جمع اساتید حوزه علمیه قم با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: محوری ترین وظیفه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. به توحید و ترویج اخلاق حسنه و جهاد با مستکبرین توجه شده است و امامان معصوم علیهم السلام نیز همین راه را طی کردند و این وظیفه علمای محترم است. امروز اساتید حوزه باید همینطور برای دانشجویان توضیح دهند.

وی موضوع دیگر را همگرایی مذاهب دانست و خاطرنشان کرد: ما بر مبانی دینی خود پافشاری می کنیم و در فضایی به دور از توهین اما در فضای احترام و مناظره کنار هم می ایستیم و با در نظر گرفتن اشتراکات در مقابل دشمن متحد هستیم. ما خواهیم بود

ابن مرجه تقلید با تاکید بر مبانی انقلاب اسلامی تصریح کرد که ما همچون گذشته به شدت از مبانی امام و انقلاب که مبتنی بر فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است دفاع می کنیم. ) و از همه متولیان امر تقاضا داریم به این امر توجه داشته باشند، به ویژه در بخش مسئولیت باید به این موضوع توجه داشته باشند. بله، در مسائل سیاسی و فرهنگی سلیقه ها متفاوت است و باید از همه سلیقه ها و افکار استفاده کرد، اما فردی که رسماً علیه نظام فعالیت داشته و محکوم شده است، حساب دیگری دارد، نمی توان گفت اختلاف است. سلیقه، شما یک نظر دارید و ما یک نظر، بحث این است. نه سلیقه سیاسی است و نه نگاه متفاوت، این در مورد گذر از مبانی انقلاب اسلامی است.

معظم له افزودند: بحث ارتباط با دنیا همین طور است، بله ارتباط خوب است، اما با حفظ آبرو و مصلحت کشور، اما کشوری که مدام دشمنی می کند و هر روز تحریم های جدیدی را اعمال می کند و در ازای آن می کند. بدتر با نیت خوب ما، موضوع فرق می کند. .

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفتند: این رژیم با جنایات غزه استکبارستیزی خود را نشان داده و امروز و به دلیل بی تدبیری برخی از حاکمان کشورهای اسلامی آن را در لبنان بیشتر نمایان کرده است. و کمک به آمریکا و کشورهایش نهایت استفاده را بردند.

وی با تاکید مجدد بر حمایت از دولت جدید افزود: دولت در ابتدای راه است و باید به آن کمک کرد و مشکلات به ویژه معیشت را حل کرد و انشاالله با اتحاد، همدلی و اجماع حول محور ولی فقیه و مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل در خدمت مردم بود.

معظم له در پایان گفتند: امروز حوزه علمیه به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی باید به همه مسائل مردم توجه داشته باشد و به وظایف خود پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *