افزایش 11 هزار تومانی قیمت برنج در یک ماه

اگر در ماه های اخیر برای خرید برنج راهی بازار شده باشید، حتما نشانه هایی از افزایش قیمت را در مدل های مختلف داخلی و وارداتی این محصول مشاهده کرده اید.

البته لازم به ذکر است که برنج تنها کالای اساسی است که در یکی دو سال اخیر کاهش قیمت را تجربه کرده و تولیدکنندگان و واردکنندگان معتقدند که به تازگی به قیمت های قبلی خود بازگشته است.

* افزایش 11 هزار تومانی قیمت برنج در یک ماه

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در بازه زمانی منتهی به 6 مهر، قیمت هر کیلوگرم برنج در میادین میوه و تره بار تهران 68 هزار تومان و در شهرستان 71 هزار تومان است که در مقایسه با. به مدت مشابه ماه قبل 11 هزار تومان افزایش داشته و از 60 هزار تومان به 71 هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت برنج ایرانی درجه یک در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران 115 هزار تومان بود که در هفته جاری به 123 هزار تومان رسید و نسبت به ماه قبل افزایش داشته است. کیلویی 500 تومان.

قیمت برنج ایرانی درجه دو در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران 82 و 93 هزار تومان و در شهرستان 89 هزار تومان است که نسبت به ماه قبل یک هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

گزارش های میدانی نیز افزایش قیمت برنج به ویژه برنج خارجی را تایید می کند به طوری که هر کیسه برنج هندی 10 کیلویی در بازار از محدوده 600 هزار تومان به 800 هزار تومان رسیده است.

لازم به ذکر است در خصوص افزایش قیمت برنج در بازار موضوعات زیادی وجود دارد که سازمان های مرتبط علت آن را کاهش واردات می دانند و برخی نمایندگان نیز با ارسال نامه ای خواستار ترخیص برنج شدند. رها شدن برنج در گمرک برای تنظیم بازار در عوض برخی نمایندگان مجلس شمال کشور از واردات بی رویه این محصول خبر می دهند.

در خصوص میزان تولید برنج در کشور نیز تفاوت های زیادی وجود دارد به طوری که برخی آن را 2 میلیون و 800 هزار تن تخمین می زنند و برخی رقم کمتری را می گویند./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *