آخرین مطالب

همکاران

اخبار لایحه بودجه | مرکز مبادله مبنای تعیین نرخ ارز حقوق ورودی کالاها شد

بر اساس لایحه بودجه سال 1404، نرخ ارز برای محاسبه حق واردات به استثنای کالاهای اساسی و دارو، مواد مصرفی پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه آنها معادل نرخ مبادله ای مرکز مبادلات طلا و ارز در روز اعلامیه

سازمان برنامه و بودجه به شورای عالی بورس اضافه می شود

در بند اول لایحه بودجه سال 1404 وظایفی به وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری سایر سازمان ها محول شده و مقرر شده است که سازمان برنامه و بودجه کشور به اعضای این سازمان اضافه شود. شورای عالی بورس.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) مسعود مزکیان رئیس جمهور قسمت اول لایحه بودجه 1404 را تقدیم مجلس کرد که دومین بودجه پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

بر اساس اطلاعات موجود در بخش مالی و داخلی قسمت اول صورت‌حساب سال آینده، سازمان بورس و اوراق بهادار موظف به دسترسی و مشاهده مانده اوراق منتشر شده بر اساس الگوی ابلاغی خزانه‌داری کل کشور است. کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران. دولت مکلف است کلیه دارندگان قانونی اوراق مذکور اعم از بانک ها، مؤسسات مالی و اعتباری، وجوه با درآمد ثابت خزانه داری کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی را در سبد دارایی (پرتفوی) قرار دهد.

همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به اعضای شورای عالی بورس اضافه می شود.

در لایحه بودجه، کارگروهی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر انتشار اسناد این قانون

نحوه تعیین نرخ سود اسمی و مؤثر اوراق مذکور و میزان حفظ قدرت خرید اوراق خزانه اسلامی با رعایت موازین شرعی توسط این کمیته تعیین می‌شود.

علاوه بر موارد مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است با هماهنگی بانک مرکزی، نهاد سپرده گذاری مرکزی اوراق قرضه دولتی را در بانک مرکزی تأسیس و امکان اتصال آن به شرکت سپرده گذاری مرکزی را فراهم کند. و تسویه وجوه

کارگزاری های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در صورت احراز شرایط و داشتن امکان تسویه معاملات به صورت همزمان از طریق دو موسسه سپرده گذاری مجاز به عضویت در اتاق پایاپای این موسسه هستند. اوراق دولتی موضوع بند (6) بند (ب) ماده (10) قانون برنامه هفتم پیشرفت از زمان سررسید در این مؤسسه معامله می شود و یا طبق شرایط با سررسید جدید جایگزین می شود. از انتشار اوراق قرضه

شرکت های دولتی مجازند با رعایت ضوابط و مقررات بازار سرمایه نسبت به انتشار اوراق در این موسسه یا اوراق بهادار کالایی در اتاق مبادلات بورس کالا اقدام کنند.

شورای عالی بورس موظف است دستورالعمل تاسیس موسسه سپرده گذاری اوراق بهادار دولتی در بانک مرکزی نزد سبدگردانی خزانه داری کل کشور را به نحوی که بتواند اوراق بهادار را تسویه کند، تصویب و ابلاغ کند. با سایر شرکت های سپرده گذاری مرکزی به صورت روزانه حداکثر ظرف مدت دو ماه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *