آخرین مطالب

همکاران

آمار پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری تا ۲۳ مرداد



قائم مقام بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا سوم مردادماه بیش از 60 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و حدود 16 فقره تسهیلات وام فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد.





قائم مقام بانک مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا سوم مردادماه بیش از 60 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و حدود 16 فقره تسهیلات وام فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش بانک مرکزی، «اصغر ابوالحسنی» در نشست با مدیران عامل شبکه بانکی افزود: هدف بانک مرکزی همراه با شبکه بانکی افزایش توانایی بانک ها در پرداخت تسهیلات وام ازدواج و فرزندآوری در به منظور کاهش تعداد متقاضیان در نوبت دریافت این تسهیلات وام». افزایش ظرفیت پذیرش مطالبات جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای سیاست تشویقی در شبکه بانکی برای تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری و در عین حال کنترل ابزارهای پولی در نتیجه افزایش پرداخت تسهیلات اجباری، افزود. : از ابتدای سال جاری تا 20 مردادماه سال جاری بالغ بر 14.3 درصد تسهیلات فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. این رقم حدود چهار برابر وظایف تعیین شده برای شبکه بانکی در دوره مربوطه است. در این شرایط بانک‌های عامل موظفند تا پایان مردادماه از تعداد متقاضیان تکمیل مدارک نزد شبکه بانکی (حدود 47) هزار نفر بکاهند.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اضافه شدن دو بانک قرض الحسنه رسالت و مهر ایران تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری خوب شبکه بانکی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک ها چهار درصد جلوتر هستند. از وظایف محوله برای پنج ماه از سال. با همکاری شبکه بانکی، اجرای تکالیف محوله در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یک ماهه به جلو می رود و تا پایان مرداد ماه عملکرد این اداره کل به 50 درصد می رسد. ، 46 هزار متقاضی تسهیلات دریافت می کنند. ازدواج هایی که مدارک خود را با شبکه بانکی تکمیل کرده باشند از تعداد افراد در نوبت کاسته می شود و زمینه پذیرش متقاضیان جدید در شبکه بانکی فراهم می شود.

ابوالحسنی با اشاره به پیشنهادات مدیران شبکه بانکی برای تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیری از جمله تامین خط اعتباری، کاهش ذخیره قانونی بانک های مشارکت کننده در پرداخت این تسهیلات به میزان تسهیلات پرداختی و پیش پرداخت. اقدامات تشویقی از جمله معافیت از کنترل ترازنامه معادل تسهیلات پرداختی بانک های مشارکت کننده در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از جمله راهکارهای پیشنهادی است که برای تسریع در پرداخت این وام ها در دست بررسی است. قطعا این روش ها پس از نهایی شدن در مراکز قانونی با همفکری مدیران شبکه بانکی اجرا خواهد شد. با اجرای این روش ها حدود 100 هزار متقاضی به نوبت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کاهش می یابد./ایرنا